Cilvēki kredītus izmanto praktiski jebkura pirkuma veikšanai, kas ir lielāks kā daži desmiti Eiro, un ko nevar tik viegli atļauties izņemt no ikmēneša budžeta. Kredīti tiek izsniegi gan maziem gan lieliem pirkumiem un ir arī tādas iespējas, kā ātrie kredīti un patēriņa kredīti, kur tev nav jānorāda, kādam nolūkam tu šo kredītu ņem, bet gan tikai jāvienojas par kredīta procentu likmi un to, kad tu šo aizdevumu atdosi. Tāpēc arī ir iespējams paņemt kredītu, lai iegādātos sev jaunu apģērbu, bet tas, vai to vajadzētu darīt jau ir morāls jautājums…
Drēbes nēsā pilnīgi visi cilvēki un apģērbs ir tas, kas mūs aizsargā no aukstuma ziemā un karstuma vasarā, kā arī kas pasargā mūsu kājas no noberšanās un, protams, arī rada tavu individuālo stilu un ļauj tev to izpaust pārējai pasaulei. Cilvēki jau kopš tā laika, kad mēs dzīvojām alās radīja sev apģērbus un jo vairāk attīstījās mūsu tehnoloģijas un jo vairāk materiālus mēs atklājām vai izveidojām, jo lielākas tad arī bija iespējas apģērba izveidei. Patreiz pasaulē ir pieejami praktiski neierobežojami daudz apģērbu iespēju, un uzņēmumi, kas vienā vai otrā veidā ir iesaistīti apģērba radīšanā tad arī ir simtiem tūkstošu. Un tā tam arī vajadzētu būt, jo apģērbs apmierina mūsu gan primārās vajadzības gan arī sekundārās, kā sava imidža veidošana un stila sajūtas parādīšana citiem. Kopējā vispasaules apģērba industrija tiek mērīta lielāka kā 2 triljoni ASV dolāru apjomā un, ja vispasaules ekonomika ir aptuveni 70 triljoni, tad tas nozīmē, ka apģērba industrija ir gandrīz 3% no vispasaules tirgus.
Bet patlaban apģērbu industrijā pamatā dominē lielie brendi, jeb zīmoli, kas ir iekarojuši cilvēku uzticību un par kuru radītajiem apģērbiem cilvēki ir gatavi maksāt milzīgas naudas summas. Padomājiet tikai, dažus apģērbu zīmolus un jūs noteikti ātri vien varat iedomāties vismaz lielākos, kā Nike, Addidas, D&G, Gapp, H&M utt. Un ja padomātu vēl vairāk noteikti, ka būtu iespējams izdomāt vismaz desmitiem dažādu apģērbu zīmolu. Un cilvēki ir tik pieraduši pie šiem apģērbu zīmoliem tik tālu, ka kurpes vai kāds drēbes gabals, kurš ir ar nepazīstamu zīmolu vairs neliekas tik labs un tāpēc arī tam ir jābūt daudz pārākam par visiem citiem apģērbiem lai patērētājs to izvēlētos.
Bet atgriezīsimies tagad pie sākotnējā jautājuma, vai kredītā pirkt drēbes būtu vērts? Pamatā mana domāšana balstās uz to, ka, ja tev ir nepieciešams jauns apģērbs, jo iepriekšējais ir saplīsis vai sabojāt, tad kredīts būtu attaisnojams, bet ja tu vienkārši gribi izskatīties modernāk, tad diezin vai būtu attaisnojams ņemt kredītu. Kredīts parasti ir jāņem ārkārtas situācijās un ir nepieciešams un jaunu drēbju iegāde, lai izskatītos labāk nav ārkārtas situācija, ja nu vienīgi tev ir jāpiesaista pretējais dzimums ejot uz randiņu, bet arī tad labāk būtu pagaidīt un sakrāt naudu un tikai tad iegādāties jaunas drēbes.