Visu veiksmīgu uzņēmumu pamats ir spēcīgs un pastāvīgs mārketings. Faktiski katrs biznesa aspekts ir pilnīgi atkarīgs no jūsu spējas pārdot savus pakalpojumus un/vai jūsu produktus, ja jum ir savs uzņēmums. Jūs varētu piedāvāt vislabākos, vēlamākos, inovatīvākos un dzīvi mainošus risinājumus vai produktus savā nozarē, taču bez mārketinga neviens no jūsu potenciālajiem klientiem, iespējams, nebūtu ne jausmas, ka tādi vispār pastāv. Līdz ar to ir skaidrs, ka mārketinga stratēģija ir svarīga, taču ir vērts sākt no paša sākuma. Jaunākie mārketinga pētījumi rāda, ka ir notikušas dažādas tendenču maiņas.
Lai biznesam, tajā skaitā jebkuram uzņēmumam, lielam vai mazam, būtu panākumi, potenciālajiem pircējiem ir jāzina par pakalpojumu, risinājumu vai produktu. Bez pārdošanas uzņēmumi vienkārši sabrūk un izdeg – Neviens uzņēmums neveic pārdošanu bez mārketinga.
Mārketings – process, kas vienmēr attīstās
Viens no pamatiem, ko katram jācenšas izprast ir tas, kas ir mārketings. Atvirzoties nedaudz no tradicionālās definīcijas, mārketings ir izglītošanās. Vispirms patērētājiem tiek mācīts, ka jūsu pakalpojumi vai produkti pastāv, otrkārt, ka viņiem tie ir vajadzīgi, un, treškārt, kāpēc viņiem jāizvēlas jūs nevis jūsu konkurentus. Šis izglītošanas process nevar apstāties uzreiz. Mārketings ir pastāvīgs. Tas veido un ietver zīmolu, reklāmu, sabiedriskās attiecības (PR), reklāmas pasākumus, tiešsaistes un bezsaistes saturu, reputācijas pārvaldību, klientu apkalpošanu un pārdošanu. Turklāt mūsdienu digitālajā pasaulē jūsu izmantotajai tirdzniecības taktikai jābūt gandrīz nemainīgā evolūcijas stāvoklī, jo tas ir tas, ko sagaida digitālais patērētājs, kurš vienmēr seko līdzi jaunākajām tendencēm un dažādu citu informāciju, kas var būt noderīga vienā vai otrā gadījumā. Apsveriet faktu, ka pirms dažiem pāris gadiem tas tika uzskatīts kā mārketings uzņēmumā ar luksusa zīmi, lai kāds būtu tiešsaistē. Patērētāji atklāja jaunus produktus vai pakalpojumus, galvenokārt, izmantojot reklāmas stendus, laikrakstus, radio vai televīzijas reklāmu. Vietēji cilvēki mēdza meklēt informāciju katalogos ar dzeltenām lapām, lai atrastu tuvāko santehniķi, elektriķi, mehāniķi vai kaut ko, kas potenciāli pārdod konkrētu rotaļlietu bērna dzimšanas dienas dāvanai – un tad viņiem ja veikt zvanu. Iedomājieties biznesu 2018. gadā, kas cenšas izdzīvot tāpat! Tas vienkārši nenotiks. Šodien Google ir vecās dzeltenās lapas, un tas nozīmē, ka ikvienam uzņēmumam ir nepieciešama tīmekļa vietne kā minimums, jo, ja jūsu uzņēmumu nevar atrast tiešsaistē, tas var arī nepastāvēt. Sīkāk par modernu mārketinga pieeju vairāk iespējams izlasīt šeit. Aplūkosim kā izskatās pāris mūsdienu mārketinga veidi, ko var izmantot noteiktos gadījumos katrs, kurš vēlas attīstīties profesionāli.
Tiešsaistes mārketings ir vairāk nekā tīmekļa vietne
Ar tīmekļa vietni vien nepietiek. Tieši tāpēc mārketinga pakalpojumi ir diezgan dažādi. Var būt taisnība, ka gandrīz katrs patērētājs šobrīd apstiprina pārliecinās par uzņēmumu un atrod sīkāku informāciju, veicot ātru meklēšanu Google tīklā, taču pati meklēšana ir kļuvusi par ārkārtīgi konkurējošu kaujas lauku. Iedomājieties mazpilsētas patērētāju, kurš vēlas tuvojošos Ziemassvētku laikā rezervēt viņas ģimenes pārsteigumu. Vietējais ceļojumu aģents tika slēgts pirms gadiem, tāpēc viņa zina, ka viņai ir jākonsultējas ar Google, lai to atrastu un, pat ja aģents nebūtu slēgts, mūsdienās Google joprojām būtu viņas pirmais pieturas punkts jebkurā gadījumā . Par potenciālo atpūtnieku tiešsaistē cīnās ne tikai tiešsaistes ceļojumu aģentūras, bet arī valsts laikraksti. Starptautiski starp līdzeriem ir “The Telegraph”. Kāpēc The Telegraph vēlas atrasties meklēšanas rezultātu augšgalā Eiropas ģimenes brīvdienu meklējumos? Vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, laikraksts vēlas pārdot reklāmas vietu tūrisma uzņēmumiem un viesnīcu/kūrorta vietām, piemēram, Disnejlendai Parīzē. Otrkārt, tāpēc, ka tas vēlas pārdot brīvdienu paketes tieši patērētājiem, izmantojot The Telegraph tīmekļa vietni – “Skatiet mūsu ekskluzīvās ekskursijas” (“View Our Exclusive Tours”). Un visbeidzot – bet ne mazākā mērā – tas vēlas reklamēt savu sadaļu “Ceļojumi” (“Travel”) un paplašināt “The Telegraph” kā plašsaziņas līdzekļu produktu. Tā ir maza daļa no tā, kam ir paredzēts speciāls mārketinga plāns. Šāda pieeja ir tas, ko digitālā mārketinga pasaulē tagad pazīst kā satura tirgu, taču, kā jūs redzat, laikraksti to izmanto jau gadiem ilgi.
*REKLĀMA
Satura tirgus jeb satura mārketings
Satura mārketings ir bezmaksas tiešsaistes materiālu, piemēram, emuāru ziņu, videoklipu, infografiku un laikrakstu rakstu izveidošanas, publicēšana un koplietošanas process, kas nevis tikai nepārprotami veicina zīmola popularizēšanu, bet gan paredz izglītot un stimulēt interesi par šī zīmola produktiem vai pakalpojumiem. The Telegraph nav ceļojumu zīmols pats par sevi, jo tas ir laikraksts, bet tomēr uzņēmumam ir milzīga vērtība ieguldīt augstas kvalitātes ceļojumu satura veidošanā. Tam ir noteikti mārketinga mērķi, kas palīdz funkcionēt, piemēram, izmantot laikrakstu kā līdzekli, lai piesaistītu patērētājus tam, ko tas pārdod (laikrakstus, tiešsaistes abonementus, reklāmas vietas un dažādus kompleksos ceļojumus caur saviem partneriem. Satura mārketingam patiešām ir daudzas priekšrocības, taču jums ir nepieciešams pastāvīgi veidot izglītojošu, informatīvu, atbilstošu, saistošu un izklaidējošu saturu, lai tos varētu izbaudīt.
Šīs ir dažas prakses priekšrocības:
- Lielāka redzamība meklētājprogrammās
- Augstāka domēna iestāde
- Augstāka datplūsmu no ārzemju saitēm
- Uzlabota zīmola reputācija
- Labākas attiecības ar klientiem
- Paaugstināta zīmola līdzība
- Lielāka zīmola atpazīstamība
- Spēja sasniegt mūsdienu auditoriju, kas tagad izvairās no reklāmām
- Palielināts reklāmguvums un pārdošana
Sociālo mediju jeb sabiedrisko plašsaziņas līdzekļu mārketings
Protams, mēs nevaram runāt par mārketingu šodien, nepievēršot pienācīgu uzmanību tam, cik liela ietekme ir sociālo mediju pieplūdumam praksē. Pēdējo gadu laikā sociālo mediju izmantošana visā pasaulē ir pieaugusi līdz līmenim, kad sociālā mediju kontā tagad ir 3 miljardi cilvēku. Jebkurš mārketinga speciālists prot novērtēt šādas auditorijas un mārketinga nozīmi. Ir skaidrs, ka sociālie mediji aug ar neizmērojamu ātrumu, un katram uzņēmumam ir tas jāizmanto, ja tas vēlas izdzīvot. Visiem uzņēmumiem ir jāpiesaista sociālo mediju iespējām vislabākajā veidā. Tas ir jādara ne tikai tāpēc, ka tas ir “moderni vai arī tā tiek bieži minēta kā mārketinga lieta 2018.gadā, bet gan tāpēc, ka jūsu mērķa klienti bieži izmanto populārus sociālos tīklus katru dienu vai pārdienas. Turklāt viņi piesaista savus iecienītākos zīmolus, un viedajiem zīmoliem ir stratēģijas, lai sazinātos ar viņiem daudzos dažādos līmeņos. Sociālo mediju mārketings ir mārketinga komplekss, kur galvenais aspekts ir attiecību veidošanu. Tas ir par humānā zīmola personības veidošanu un individuālu sarunu veidošanu ar klientiem. Tas nozīmē palielināt zīmola izpratni, veidot savu reputāciju un sazināties ar savu auditoriju, lai arī kur tā būtu. Tāpat mārketinga komunikācija ir svarīgs aspekts panākumiem.
Digitālajā pasaulē mārketings vienmēr attīstās, un mārketinga stratēģijas ir jāattīsta kopā ar tām. Tāpēc mārketinga aģentūra var palīdzēt rast labāko pieeju konkrētā gadījumā. Pastāv arī dažādi citi mārketinga veidi ar kuriem ir vērts iepazīties sīkāk. Nav universāla mārketinga mix, kas der visiem. Tomēr ir skaidrs, ka mārketinga aktivitātes ir svarīgas, lai piesaistītu uzmanību un noturētos konkurences apstākļos. Papildus mārketinga vadītājs un citi moderni domājoši cilvēki sniedz labu pienesumu, ja pārējās lietas ir savestas kārtībā.